Robot do dosiadania
30 kwietnia 2013, 06:18Japońska firma Sakakibara Kikai zaprezentowała robota dla dzieci o wiele mówiącej nazwie Cyklop (Cyclops). Co prawda maszyna o wysokości 182 cm rzeczywiście postrzega świat tylko jednym kamerowym okiem, ale w żadnym razie nie upośledza to jej sterowności. Siedzący w kokpicie użytkownik z łatwością przemieszcza się w wybranym przez siebie kierunku, może też poruszać ramionami pojazdu.

Zapylanie dronem
10 lutego 2017, 11:33Naukowcy z Japonii zapylają lilie dronami wielkości pszczół. Na ich spodniej części znajdują się końskie włosie oraz żel jonowy, który jest na tyle lepki, by przenieść pyłek z jednego kwiatka na następny.
CES: największy telewizor na świecie
10 stycznia 2007, 09:38Targi CES 2007 stały się dla Sharpa okazją do zademonstrowania największego na świecie telewizora. Monstrum z rodziny Aquos to ciekłokrystaliczne urządzenie o przekątnej 108 cali (274 centymetry).

Krwista osobowość
5 grudnia 2008, 12:11Japończycy wydają się gremialnie wierzyć we wpływ grupy krwi na życiowy sukces. Od antygenów ulokowanych na powierzchni czerwonych krwinek ma więc zależeć każdy niemal detal osobowości, powodzenie w pracy i związkach. Ostatnimi czasy w Kraju Kwitnącej Wiśni czołówkę listy książkowych bestsellerów okupowały 4 pozycje dotyczące tej tematyki. Wg dystrybutora, firmy Tohan, rozchodziły się jak ciepłe bułeczki, głównie wśród kobiet w wieku od dwudziestu kilku do trzydziestu kilku lat.

Składnia w ptasim wydaniu
28 czerwca 2011, 11:31Mewki japońskie (Lonchura striata domestica) posługują się składnią. Wg Kentaro Abe z Uniwersytetu w Kioto, ptaki śpiewające dysponują spontaniczną zdolnością przetwarzania struktur składniowych w swoich pieśniach.

Sony wycofuje się z rynku OLED
15 maja 2014, 09:58Sony przekształciło zespół pracujący nad telewizorami OLED w grupę rozwijającą technologię 4K/UltraHD TV. Japońska firma uznała, że w najbliższych latach nie będzie wystarczającego popytu na OLED. Koncern chce zamiast tego rozwijać urządzenia 4K, co ma pozwolić jego wydziałowi produkującemu telewizory na ponowne osiąganie zysków.

Hayabusa2 pomyślnie pobrała próbki z asteroidy
22 lutego 2019, 11:42Japońska Agencja Eksploracji Kosmosu (JAXA) poinformowała, że sonda Hayabusa2 pomyślnie wylądowała na asteroidzie Ryugu, skąd ma pobrać próbki. Analiza danych z Hayabusa2 potwierdza, że sekwencja operacji, w tym wystrzelenie pocisku w asteroidę, przebiegła pomyślnie. Pojazd Hayabusa2 znajduje się w stanie, jaki był oczekiwany, czytamy na stronach JAXA.
Sony rezygnuje z monitorów LCD?
26 sierpnia 2006, 09:09W Sieci pojawiły się informacje, jakoby Sony miało zamiar zaprzestać sprzedaży monitorów ciekłokrystalicznych (LCD) w Ameryce Północnej i Japonii. Biorąc pod uwagę wielkość obu rynków taka decyzja może oznaczać, że japońska firma w ogóle wycofa się z produkcji tego typu urządzeń.
Początek końca 1024-bitowych szyfrów
23 maja 2007, 11:05Politechnika z Lozanny, Uniwersytet w Bonn i japońska firma NTT połączyły swoje komputery i dokonały faktoryzacji liczby 21039-1. To największa sfaktoryzowana dotychczas liczba. Proces obliczeniowy trwał 11 miesięcy.

"Ożywiony" manekin
18 sierpnia 2009, 08:39Japońska firma Flower Robotics produkuje roboty wystawowe, które wykrywają obecność widzów i zaczynają przybierać zaprogramowane wcześniej pozy. Mogą demonstrować odzież i biżuterię pod różnymi kątami. W przyszłości mają odróżniać płeć i wiek klienta, a nawet rozpoznawać logo z niesionych przez niego toreb. Zebrane dane będą wykorzystywane przez sklepowy dział marketingu.